Våra köpvillkor
Alla produkter vi säljer på iReward är begagnade och rekonditionerade om inget annat anges. Produkterna levereras utan manual och originalkartong. Det är viktigt att poängtera att vid köp av begagnade och rekonditionerade bärbara datorer, mobiltelefoner eller surfplattor kan batteriet ha förkortad drifttid. Under delen "Garanti" specificerar vi batterihälsa för produkter med olika skick.
På vår marknadsplats kan du beställa som både företag och privatperson. För att handla av oss som privatperson måste du vara myndig. Vi köp från företag ansvarar företagen själva att den som lägger beställningen har rätt att göra det. All kommunikation mellan oss sker via e-post, där får ni bekräftelse på er beställning och annan information kopplat till er order. Viktigt a att ni som kund kollar er e-psot regelbundet. Ett bindande avtal mellan dig och oss blir giltigt när vi bekräftar din order via e-post. Du kan avbeställa genom att maila oss eller logga in på ditt konto, men det måste ske inom en arbetsdag från bekräftelsen. Vi reserverar oss för eventuell mellanförsäljning eller slutförsäljning.
Priser
Där vi visar priser framgår det alltid om de är inklusive eller exklusive moms – men moms ska såklart alltid betalas. Priserna inkluderar inga extra avgifter, som återvinningsavgifter eller andra lagstadgade kostnader som kan vara specifika för vissa länder.
Om vi råkar skriva fel, till exempel ett prisfel eller tryckfel, förbehåller vi oss rätten att rätta till det i efterhand. Skulle du inte vara nöjd med ändringen har du självklart rätt att avboka din order.
Vi förbehåller oss också rätten att stoppa en beställning om varan tagit slut, om maxantal per kund har överskridits, eller om det uppstått ett tekniskt problem..
Garanti
Vi erbjuder alltid minst 12 månaders garanti på hårdvara, med undantag för batterier som har en garanti på tre månader.
Batterihälsan på våra produkter är garanterad till minst 70 % för alla enheter, medan mobiltelefoner har en garanterad batterihälsa på minst 80 %. För enheter i "Okej skick" kan batterihälsan vara något lägre.
Om en komponent i hårdvaran går sönder under garantiperioden har du rätt till reparation eller byte av den defekta delen. Om det behövs kan vi även ersätta produkten med en likadan eller motsvarande modell.
Observera att garantin inte gäller om skadan beror på yttre påverkan, handhavandefel eller andra självförvållade skador enligt bedömning av våra tekniker. Alla garantiärenden görs via användarkonto på ireward.se
När produktgarantin gäller
Vi på iReward vill att du ska känna dig trygg med ditt köp! Därför gäller vår garanti under följande förutsättningar:
• Felet anmäls inom garantitiden som gäller för produkten.
• Du bifogar fakturan eller kvittot när du returnerar produkten.
• Produkten saknar skador, defekter eller andra fel som inte täcks av garantin.
• Du skickar med bilder på produkten som du felanmäler.
• Produkten som returneras är komplett och motsvarar beställningen, inklusive alla tillbehör.
• Produkten är ordentligt och korrekt emballerad vid retur.
När garantin inte gäller
Det finns tyvärr tillfällen då vi inte kan ta ansvar under garantin, till exempel:
• Om problemet rör mjukvara, som kan lösas genom att installera om operativsystemet eller drivrutiner.
• Vid borttagning av virus eller annan skadlig programvara.
• Om du inte följt skötsel- och serviceanvisningar.
• Om produkten har skadats av vårdslös hantering.
• Vid installation eller konfiguration av tredjepartskomponenter som routrar och brandväggar.
• Om reparation gjorts av någon annan än vår godkända support, utan vårt skriftliga godkännande.
• När skadan beror på normalt slitage eller olyckor som inträffat efter leveransen.
Leveransvillkor
Fraktkostnad tillkommer på samtliga beställningar. Den totala kostnaden beräknas vid fakturering av beställningen. Utrustning som beställs genom webbutiken levereras normalt mellan 1-3 arbetsdagar från det att beställningen har bekräftats.
Vid retur står du som kund för returkostnaden samt för att varan är ordentligt förpackad och når iReward i samma skick som när den lämnade oss. Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas köpesumman inom 14 arbetsdagar efter att vi mottagit och godkänt returen.
Vid försening av leverans äger kund rätt att häva köp. Synliga och dolda skador som har uppkommit under transport på beställt gods ska meddelas serviceavdelningen på iReward snarast via epost eller användarkontot.
För ej avbeställda paket som inte hämtats ut och som returneras till iReward kommer en returavgift om 500 SEK inkl moms kr att faktureras beställaren. Obetald faktura för returavgift kommer att skickas till inkasso.
Betalningsvillkor
Kortbetalning
Vår samarbetspartner för dessa transaktioner är Stripe och Klarna. Företag som garanterar en snabb och säker betalning. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) och är krypterade.
Faktura - Juridisk person
Efter godkänd kreditprövning mot faktura. Efter förfallodag debiteras dröjsmålsränta om 11 % per påbörjad månad. Betalningsvillkor 15 dagar netto gäller om ej annat avtalats.
Faktura - Privatperson
Vi erbjuder betalning med faktura via vår samarbetspartner Klarna. Vid fakturabetalning skickas varorna till den folkbokförda adressen. Vill du ej ha varorna till din folkbokföringsadress ber vi dig vänligen använda ett annat betalningsalternativ. Betalningsvillkor 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift, dröjsmålsränta och aktuell referensränta.
Dela upp din betalning
Genom ett samarbete med Klarna kan vi erbjuda dig möjligheten att dela upp din betalning. Du kan ha ett eller flera pågående delbetalningsköp och Klarna sammanställer dem på en kontofaktura månatligen. Givetvis kan du när som helst under delbetalningstiden betala hela den kvarvarande skulden. När du väljer att dela upp betalningen av ditt köp och bekräftar din order görs din ansökan om delbetalning.
Du får genast besked om din ansökan beviljats och vi kan behandla din order omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du gå tillbaka till kassan och välja ett annat betalsätt. Klarna kommer skicka ett kontoavtal hem till dig.
Se de allmänna kontovillkoren från Klarna här
Grundkrav delbetalning
• Du måste ha fyllt minst 18 år
• Du måste ha en fast årlig inkomst på minst 120 000 kr
• Du måste vara svensk medborgare
• Du får inte ha några betalningsanmärkningar
Äganderättsförbehåll
Äganderätten till levererade varor övergår till köparen först då hela köpeskillingen erlagts. Observera att kunden således inte äger rätt att vidareförsälja eller pantsätta egendomen innan full betalning erlagts.